حادثه واژگونی جرثقیل ۳۰ تنی تادانو

متاسفانه با خبر شدیم که یک دستگاه جرثقیل ۳۰ تنی کارگاهی – جرثقیل لقمه گیر مدل تادانو GR-300EX در یک کارگاه در جنوب ایران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ دچار حادثه شده است .

جرثقیل ها لقمه گیر علاوه بر بلند کردن بار امکان حمل بار رو هم در مسافت های کوتاه دارند. این ویژگی به خاطر طراحی خاص این نوع از جرثقیل ها می باشد . نوع لاستیک ها و حفظ تعادل در جرثقیل کارگاهی – لقمه گیر به نحو متفاوتی از جرثقیل متحرک می باشد . این دستگاه می تواند حتی بدون جک زدن ، باربرداری محدودی را طبق جدول بار خود انجام دهد .

با توجه به عکس های موجود :

۱- این جرثقیل صرفا دو جک از چهار جک خود رو باز نموده است که با توجه به جدول بار نیاز هست از جدول بار با حالت جک های بسته استفاده نماید . برای این جرثقیل قدرت های باربرداری متفاوتی تعریف می شود ، در حالت بدون جک ، نصفه جک و جک کاملا باز .

۲- زیر جک های جرثقیل ، از زیرجکی استفاده نشده و بر روی خاک جک زده شده است . بانک لیفتینک همواره توصیه به استفاده از زیر جکی برای جک های جرثقیل می نماید . زیر جکی ها حداقل ۲ برابر سطح زیر چک بایستی باشند و به هیچ وجه یک تیکه نباشند ، حتما از چند تکه کنار هم تشکیل شده باشند.

۳- شعاع کاری برای جرثقیل زیاد است . بایستی همواره و تا حد ممکن به محل باربرداری نزدیک شد . هر چه فاصله بیشتر ، ریسک بیشتر و قدرت جرثقیل کمتر .

۳- طول بوم ، به نظر در وضعیت حداکثری خود می باشد و تمام کشاب های خود را باز کرده است . (شروع شرایط ناپایداری و افزایش ریسک واژگونی )

اینجا دانلود رایگان کاتولوگ تادانو GR-300 EX موجود است.

از واتس اپ ۰۹۱۲۱۱۵۴۳۱۸ یا علامت سبز واتس اپ در پایین صفحه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *